Pijanistica

Prvi kontakt s tipkama na klaviru privukao me glazbi. Još prije nego su me roditelji upisali u glazbenu školu, osjetila sam za klavir veliku ljubav.

(iz Dnevnika Ivane Lang)

Prvu poduku iz klavira Ivana Lang dobila je kod ugledne hrvatske pijanistice i klavirske pedagoginje Margite Matz, gdje je iskazala sklonost glazbenoj improvizaciji. Nastavak školovanja uslijedio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje 1937. diplomirala klavir kod Antonije Geiger Eichorn.

U Jutarnjem listu od 4. ožujka 1937. Vladimir Ciprin piše recenziju nastupa na javnoj priredbi Muzičke akademije studenata iz klase Antonije Geiger-Eichhorn (publike je bilo mnogo, a pljeskanje je bilo obilno) na kojoj je nastupila uz Ladislava Sternberga (židovski pijanist i glazbeni pedagog koji se školovao u SAD-u te karijeru ostvario u Izraelu) te Natka Devčića (istaknuti hrvatski skladatelj, pijanist, glazbeni teoretičar i akademik).

Tehnička sprema gdjice Ivane Lang i g. Natka Devčića, a osobito. g. Ladislava Sternberga je dobar temelj na kojima se može izradjivati daljnja pianistička individualnost pojedinih učenika.

(Ciprin, 1937)

Nakon diplome odlazi na Mozarteum u Salzburg, gdje se usavršava u klasi Josepha Marxa i susreće s tekovinama europske glazbene tradicije, kao i suvremenim glazbenim nastojanjima tadašnjega doba. Ta nastojanja vidljiva su ponajprije u njezinu skladateljskom opusu u kojemu se, između ostaloga, uočava izuzetno dobro poznavanje mogućnosti klavira te zahtjevnost tehnike njezina klavirskoga opusa.

Pregledajte