Moje plivajuće ulice su ostaci znamenja grada
u nastajanju i nestajanju
Crlenjak, Brane. Zapisi, Vukovar, 2009., str. 22
“Pred nama se otvara urbano tkivo, urbani organizam gledan iz duhovnog vidokruga autora.”
Švajcer, Oto. Brane Crlenjak, slikar, kipar i medaljer // Bibliografija. Izabrani tekstovi / Oto Švajcer. Osijek, Galerija likovnih umjetnosti, 1995., str. 105
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 65 x 86 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 86 x 100 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Vukovar – impresije godišnjih doba, ulje na platnu, 95 x 139 cm, 1980.
Slikam samo Vukovar 30 godina, ništa drugo i ne bih mogao slikati, jer mi je bitan vizualni svijet u detalje analiziran, shvaćen i raščlanjen. Ne da bih ga definirao, nego da bih se mogao osloboditi deskripcije tog vizualnog svijeta, da prostor i vrijeme prestanu trajati u egistencijalnom smislu i postanu više poetski smisao, zato je moje slikarstvo asocijativna lirska apstrakcija. Sve to nije Vukovar, ali u suštini, bitku i biću jest. U poeziji se to naziva metaforom; bez metafore nema poezije, gdje nestaje realnost počinje poezija, odnosno realnost slike ili umjetnosti uopće.
Za mene je slika posrednik da se nešto osjeti, doživi, a pitanje da li je to realan ili irealan svijet za mene kao autora tih radova ne postoji.
K. [Karmen] Brlić Jovanović, Monografska izložba Brane Crlenjaka // Vukovarske novine, 29. IV. 1981., br. 16, str. 8
Izvor priloga:
- Gradski muzej Vukovar